The Hungergames

hunger_games_trilogy.jpg

Hoi!

Vandaag ga ik het hebben over The Hungergames, van Suzanne Collins.
Ik heb de boeken zowel in het Engels als het Nederlands gelezen, maar ik vond de Engelse boeken veel beter. Zeg nou zelf, ‘The Hungergames’ klinkt toch veel beter dan ‘De Hongerspelen’? Dus als je goed in Engels bent, zou ik je zeker aanraden om de boeken in het Engels te lezen.

De Hungergames-serie bestaat uit 3 delen: The Hungergames, Catching Fire en Mockingjay. Zelf vond ik het eerste deel het beste, omdat de andere twee boeken eigenlijk een beetje voortborduren op het succes van het eerste boek. Ook vind ik het verhaal van het eerste boek beter: The Hungergames gaat over Katniss, die samen met Peeta en nog 22 ‘tributes’ moet vechten in een arena. Er komt maar één levend uit, dus wat moet je dan als je verliefd wordt op iemand in de arena?

Catching Fire en Mockingjay gaan daarentegen over een opstand. Op zich is dat ook een leuk verhaal, maar dan was 1 boek ook wel genoeg geweest. Nu gaan twee boeken eigenlijk over hetzelfde verhaal, terwijl het verhaal minder leuk was, vind ik. Toch heb ik erg genoten van De Hungergames-serie, en ik zou de boeken zeker een keer meenemen uit de bieb of een boekenwinkel.

xx Boogeek

Een gedachte over “The Hungergames

Geef een reactie

