De Selectie

kieracasspakket.jpg

Hoi!

Vandaag ga ik het hebben over ‘De Selectie’. Ik heb deze boeken zelf met veel plezier gelezen, en daarom wil ik jullie mijn mening er graag over geven.

‘De Selectie’ gaat over een prins, en hij moet een prinses kiezen. Alle meisjes uit het hele land kunnen zich inschrijven, en dan worden er lootjes getrokken. In het land zijn er een soort rangordes, hoe hoger je komt, hoe makkelijker je leven is. Als je in de laagste rang zit, ben je arm en heb je nauwelijks genoeg eten. Als je in de hoogste rang zit, ben je erg rijk en heb je een hoge status. De prins wordt verliefd op een meisje uit een lage rang, maar zij ziet het eigenlijk helemaal niet zitten om prinses te worden. Zal de prins zijn prinses vinden?

Ik vind het verhaal van ‘De Selectie’ erg leuk. Het boek heeft wel iets weg van een sprookje, en dat spreekt me erg aan. Ik heb het laatste deel, ‘De Kroon’, nog niet gelezen, dus ik weet nog niet hoe het afloopt. Spannend! Hoewel ik het einde dus nog niet weet, zou ik deze serie zeker aanraden. Er zit romantiek, humor en spanning in, wat wil je nog meer?

Ook vind ik het erg leuk dat er twee boeken zijn die vanuit een ander perspectief zijn geschreven: ‘De prins en de lijfwacht’ wordt vanuit de prins en vanuit een lijfwacht geschreven. ‘De koningin en de favoriet’ gaat over de dochter van de prins en zijn prinses, die dan inmiddels koning en koningin zijn. De prinses moet een prins kiezen, maar dat ziet ze helemaal niet zitten. Totdat ze die ene speciale prins in spe ontmoet…

‘De Selectie’ is zeker een serie om lekker aan het strand of in een hoekje op de bank te lezen. Veel leesplezier!

xx Bookgeek

 

 

 

Een gedachte over “De Selectie

Geef een reactie

