The 5th wave

bookgeek 5th wave

Hoi!

Vandaag ga ik het hebben over The Fifth Wave!

Het boek gaat over een soort aanval van aliens, die alle mensen willen uitroeien door middel van verschillende ‘golven’. Het is erg spannend, maar ook heel romantisch.

Er is ook een film van het boek gemaakt, en die vond ik erg leuk! Het boek is wel beter, maar dat vind ik eigenlijk altijd. Ik vind het altijd zo’n teleurstelling, omdat ik het me in mijn hoofd heel anders had voorgesteld, en de filmpersonages lijken dan nooit op de personages zoals ik ze in mijn hoofd had. Deze keer was het echter anders, omdat ik eerst de film had gezien, en daarna pas het boek gelezen had. Ik werd zo niet teleurgesteld, maar ik zag eigenlijk elementen uit de film voor me als ik aan het lezen was. Ik vond het wel wat hebben, maar zo kun je je fantasie wel minder in de vrije loop laten. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik fijner vind: eerst het boek lezen of eerst de film kijken. Wat vinden jullie? Laat het me maar weten in de comments.

Maar goed, terug naar het boek. Het gaat over Cassie, die een doodnormaal leven heeft. Ze kan goed opschieten met haar jongere broertje en haar ouders. Ze heeft genoeg vriendinnen en een crush op een populaire jongen. Dat verandert allemaal als ineens alle mobieltjes uitvallen, en alle auto’s op elkaar botsen door een of ander magnetisch veld. Dat blijkt de schuld te zijn van De Anderen. De Anderen zijn aliens, maar ze lijken sprekend op de mens. Daarom kun je ze niet herkennen. Cassie weet niet wie ze nog kan vertrouwen…

Ik zou wel meer willen vertellen over de verhaallijn, maar dan spoil ik, dus ik zeg niks. Ik zou jullie dit boek zeker aanraden, het is spannend, romantisch en ontroerend. De film is al niet meer in de bioscoop, maar hij is misschien wel op Netflix te vinden, en anders natuurlijk op DVD.

Veel lees-/kijkplezier!

xx Boogeek

Een gedachte over “The 5th wave

Geef een reactie

