Mijn favoriete schrijvers/schrijfsters

Hoi!

Vandaag eens wat anders: in plaats van te schrijven over boeken, schrijf ik over de mensen die de boeken geschreven hebben! 🙂

Ik heb niet echt een top 10 van schrijvers, dus ik heb gewoon de 10 leukste schrijvers uitgezocht. Het is dus niet op volgorde van beste naar slechtste of zo.

  1. Jennifer E. Smith. Jennifer E. Smith schrijft fantastische contemporary boeken, misschien kennen jullie ze wel: Hello, Goodbye and Everything in Between, The Statistical Probability of love at first sight… I LOVE IT.
  2. Mel Wallis de Vries. Gisteren had ik het er ook al over: Mel schrijft spannende boeken. Ik houd van spannende boeken, dus daarom vind ik Mel ook fantastisch. Zo simpel is het.
  3. Helen Vreeswijk. Helen Vreeswijk schrijft ook spannende boeken, voornamelijk boeken over misdaden. Ik vind boeken over moorden die opgelost worden en dergelijke erg leuk en interessant.
  4. Holly Smale. Holly Smale is van de serie Geek Girl, een serie waar ik helemaal fan van ben. Ze heeft een erg grappige schrijfstijl, en I like it!
  5. Estelle Maskame. Ik moet jullie bekennen dat ik nog geen boek van Estelle Maskame heb gelezen, maar ik heb een video van Fleurine (wees lief en klik even op haar naam en check haar kanaal, ze is een super leuke meid) gezien, waarin ze het had over Did I Mention I Love You, van Estelle dus. Fleurine en ik hebben dezelfde smaak qua boeken, en zij vond het fantastisch, dus dan vind ik dat vast ook.
  6. Joëlle Charbonneau. Joëlle is van de serie De Test, en die vond ik FANTASTISCH. Ik heb ook een blogpost geschreven over deze serie, check ‘m hier. Ik ben trouwens vet jaloers op haar achternaam, Charbonneau klinkt vet chique. Ik zou ook wel Charbonneau willen heten. Hoewel ik mijn eigen achternaam niet eens uit zou kunnen spreken als ik Charbonneau zou heten, dus misschien is het maar beter zo.
  7. Veronica Roth. De schrijfster van Divergent kan natuurlijk niet ontbreken in dit lijstje. Ik vind Divergent fantastisch. Er komt binnenkort een blogpost over Divergent, dus als je nou even klikt op volg, onderaan deze pagina, dan krijg je een melding of een mailtje als die blogpost online komt (hint hint).
  8. Suzanne Collins. De schrijfster van The Hungergames. Moet ik nog meer zeggen? (Psst, check de blogpost over The Hungergames hier.)
  9. Anna Todd. Anna Todd is net zo oud als ik, en heeft gewoon al 4 boeken geschreven, allemaal van een stuk of 500 bladzijden. Alleen dat is al een reden om haar leuk te vinden, toch? En ze schrijft ook nog eens fantastisch.
  10. En last but not least: Rick Yancey. Rick Yancey is de schrijver van The Fifth Wave, en ook de enige man in dit lijstje, zie ik nu. Oeps. Maar goed, terug naar Rick. Misschien ken je de film van The Fifth Wave wel, of het boek. In elk geval, het boek is super goed geschreven, en goed bedacht. Zo goed, dat ie een plekje in mijn lijst met favoriete schrijvers/schrijfsters verdiend heeft. (Oh, enne, check mijn blog over The Fifth Wave hier.)

Nou, dat waren mijn favoriete schrijfsters en schrijver. Ik kan er nog wel meer verzinnen, dus als jullie dit leuk vonden, laat dat dan weten in de comments, dan komt er misschien een deel 2.

Tot morgen!

xx Boogeek

Geef een reactie

