Disneyfilms?

Hoi!

Vandaag ga ik het hebben over mijn top 10 van Disneyfilms. Ik houd zelf nog steeds erg van Disneyfilms, ook al ben ik bijna 17. Maar dat kan ook best, Disney is voor alle leeftijden. Toch? 🙂

  1. Tangled. Ik vind deze film echt fantastisch. Het is het verhaal van Rapunzel, maar dan wat moderner. Ik heb deze film al 3 keer gezien, en hij is op Netflix! Dus als je m nog niet gezien hebt, waar wacht je nog op? 🙂
  2. Belle en het Beest. Dit is een wat oudere film, maar dat maakt hem zeker niet minder leuk! Het verhaal gaat over een prins, die is veranderd in een beest, omdat hij niet aardig was. De enige manier om de vloek te verbreken, is door een meisje te vinden die van hem gaat houden. Het beest sluit Belle op in zijn kasteel, in de hoop dat ze van hem gaat houden.
  3. Big Hero 6. Een film over een gigantische marshmallow (zo ziet ie er in elk geval uit) die omgetoverd wordt tot een superheld. Kom op, wie wil dat nou niet zien? Ik heb deze film gekeken met een vriendin, nadat mijn broertje hem had gezien in de bioscoop. Ik verwachtte er eerlijk gezegd niet heel veel van, omdat ik mijn broertje en zijn vrienden grapjes had horen herhalen uit de film. Dat ging zo: Vriend: “Haaaaaaarige baby!” Mijn broertje: “Fadaladalah!” En dan begonnen ze erg hard te lachen. Ik dacht dus dat het echt een vage film zou zijn. Maar niets is minder waar! Het is echt grappig, en heel ontroerend.
  4. Frozen. Het verhaal van Frozen vind ik nog niet eens zo geweldig, maar de liedjes zijn gewoon heel leuk. En Olaf is zo schattig. En Sven. Als je Frozen niet gezien hebt, heb je vast onder een steen geleefd de afgelopen 4 jaar.
  5. Inside Out. Inside Out is een vrij nieuwe Disneyfilm. Het gaat over 4 emoties: Sadness, Anger, Fear, Disgust en Joy. Die 4 emoties besturen samen de gedachtes van Riley, een 10-jarig meisje. Als Sadness één van de belangrijkste herinneringen van Riley aanraakt, wordt Riley verdrietig als ze aan die herinnering denkt. Als Sadness én alle belangrijke herinneringen van Riley, de Kernherinneringen, weg zijn, moet Joy ze gaan zoeken. Anger, Fear en Disgust moeten de gedachten van Riley besturen. Als dat maar goed gaat… Inside Out klinkt misschien een beetje raar, maar het is echt een hele leuke film, neem dat maar van mij aan.
  6. Tarzan. Wie kent m niet? Een hele leuke film, met ook hele leuke liedjes.
  7. Aaaaaaaah zabenyaaaa… Je kent het vast wel. Ik heb het natuurlijk over The Lion King! Dit is denk ik één van de bekendste Disneyfilms die er is. En leuk dat ie is! En Simba is zo schattig!
  8. Finding Nemo. Er is net een vervolg uitgekomen op Finding Nemo: Finding Dory! Ik wacht vol ongeduld tot hij op Netflix komt, maar dat zal nog wel even duren.
  9. Piglet’s BIG movie. Ik heb deze film echt heel vaak gezien toen ik klein was. Ik was altijd al groot fan van Knorretje, dus toen er een echte Knorretje film uitkwam was ik door het dolle heen. Ik was 4 jaar toen deze film uitkwam (2003), dus dat kwam mooi uit. Als je hem nou nog nooit gezien hebt, ga hem zeker kijken.
  10. Wreck-it Ralph. Wreck-it Ralph gaat over een bad guy uit een videogame, die geen bad guy meer wil zijn. Hij ontsnapt uit zijn game, en helpt een klein meisje met het uitvoeren van haar droom. Schattig toch?

Zo. Dat was hem alweer! Ik heb er zeker van genoten, en jullie hopelijk ook. Dit voelt een beetje als herinneringen ophalen aan mijn kindertijd, haha.

Tot morgen!

xx Bookgeek

Geef een reactie

