Muziek?!

Hoi!

Vandaag ga ik iets doen wat jullie niet van mij gewend zijn: ik ga het eens over muziek hebben!

Ik heb 10 artiesten uitgezocht die ik erg tof vind, maar net zoals bij mijn favoriete schrijvers en schrijfsters is het niet op volgorde van slechtste naar beste, of andersom.

  1. Tori Kelly. Als je nog nooit van Tori Kelly gehoord hebt, klik dan meteen op deze link, daarna mag je pas weer verder lezen. Tori Kelly heeft echt onwijs veel talent, en ze is één van mijn favoriete zangeressen.
  2. Teske de Schepper. Teske is een Youtuber, die ook is begonnen met zingen. En 4 november ga ik naar haar concert, wiehieeee! Klik ook meteen even op haar naam, dan kun je haar video’s bekijken. Oh, en abonneren is lief! PS: Dit is mijn favo liedje van haar. Check ‘m! 🙂
  3. Rachel Platten. Misschien heb je het liedje Fight Song of Stand By You wel eens gehoord. Dat is dus Rachel Platten. Het zijn beide super leuke liedjes, ik ben helemaal fan!
  4. Taylor Swift. Ik ben echt een huge Swiftie. Van Love Story tot Shake It Off, I love it! Andere leuke liedjes van TS zijn Mine en Everything Has Changed (ft. Ed Sheeran!). De videoclip alleen al is een reden om Everything Has Changed te kijken. ZO. SCHATTIG. (Er zit een mini Taylor en een mini Ed in, schattiger kan toch niet.)
  5. Ed Sheeran. Als je Ed niet kent, heb je echt onder een steen geleefd. Maar ja, voor het geval dat er toch mensen zijn die dit lezen en hem niet kennen: klik maar even op deze, deze en deze link.
  6. Adele. Wat een stem heeft die vrouw zeg! En hebben jullie de carpool karaoke met Adele al gezien? Hilarisch :D. Oh, en mocht je When We Were Young en Hello nou nog nooit gehoord hebben (wat ik me niet voor kan stellen trouwens), klik er dan maar even op.
  7. Shawn Mendes. Ja ja, al twee mannen! Ik ga vooruit, bij mijn favoriete schrijvers/schrijfsters zat er maar één man tussen, haha! Jullie kennen Shawn vast wel van zijn liedjes Stitches en I Know What You Did Last Summer. Ik vind zijn liedjes heerlijk om te luisteren vlak voordat ik ga slapen, lekker rustig.
  8. Dan nu een wat minder bekende artiest: Tayler Buono. Ze maakt vooral covers van bekende liedjes, maar ze heeft onlangs ook haar eerste album uitgebracht. Ze kan dus wel wat support van jullie gebruiken! Check hier haar album in Spotify :).
  9. PAN!C At The Disco. P!ATD is een beetje in contrast met de rest van de artiesten die ik hier opgenoemd heb, maar ik vind hun muziek wel erg tof. Teske de Schepper is al erg lang fan van P!ATD, en ze heeft het in haar video’s een paar keer over P!ATD gehad. Daardoor ben ik die muziek ook gaan luisteren, en i liked it! Ze houden zich niet aan één genre, en dat vind ik erg leuk.
  10. The Script. Ik ben een halfjaar lang diehard fan geweest van The Script, maar nu luister ik hun muziek eigenlijk niet meer zo veel. Maar als iemand een nummer van The Script afspeelt, kan ik toch elk nummer helemaal meezingen, en dan realiseer ik me weer even hoe leuk ik het vind. Daarom verdient The Script zeker een plaatsje in deze top 10.

Nou, dit was mijn “top 10”. Laat me in de comments vooral weten wat jullie favoriete artiest(en) is/zijn, en of jullie alle nummers kenden.

Tot morgen!

xx Bookgeek

Geef een reactie

