50 facts about me

Hoi!

Ik ben eigenlijk een beetje door mijn boekenvoorraad heen, als in: boeken om over te schrijven. Ik heb de laatste tijd veel te veel boeken gekocht, maar die moet ik allemaal nog lezen. Daarom heb ik vandaag iets anders voor jullie: De 50 facts about me TAG!

  1. Ik heb een bril, en daar is het logo van Bookxgeek eigenlijk op gebaseerd. Met een beetje fantasie zou je kunnen zeggen dat mijn bril erop lijkt.
  2. Ik vind Disneyfilms nog steeds de leukste films die er zijn.
  3. Ik zou een middagje knutselen sowieso verkiezen boven een middag films kijken of shoppen.
  4. Maar films kijken en shoppen vind ik ook erg leuk hoor!
  5. Ik ben vroeger erg vaak in slaap gevallen op een boek, nu blijf ik gewoon de hele nacht wakker om te lezen.
  6. Ik houd echt helemaal niet van koffie.
  7. Tenzij ik er liters slagroom, suiker en karamelsiroop in gooi.
  8. Thee daarentegen is HEERLIJK.
  9. Terwijl ik dit schrijf, zit ik ook een kopje thee te drinken.
  10. Ik ben in staat om een hele chocoladereep in één dag op te eten. Oeps.
  11. Ik houd eigenlijk helemaal niet zo veel van snoep, ik zou liever koekjes of chocola eten.
  12. Ik verkies thee boven frisdrank, tenzij het een feestje is.
  13. Ik vind de boeken eigenlijk altijd leuker dan de film. Dat is echt cliché, maar het is gewoon zo.
  14. Als de personages in een film helemaal niet zijn zoals ik ze me had voorgesteld tijdens het lezen van een boek, ben ik teleurgesteld.
  15. Als ik eerst de film kijk en daarna het boek lees, dan zie ik de filmpersonages voor me.
  16. Ik heb twee jaar op korfbal gezeten, maar eigenlijk vond ik het helemaal niet leuk.
  17. Nu zit ik al 6 jaar op volleybal, en ik vind het elke keer leuker worden.
  18. Ik heb altijd de neiging om veel te grote cadeautjes te kopen.
  19. Ik vind cadeautjes geven veel leuker dan cadeautjes krijgen.
  20. Ik vind jurkjes en rokjes erg leuk, maar ik draag ze eigenlijk alleen naar speciale gelegenheden.
  21. Ik realiseer me nu pas hoe groot het getal 50 wel niet is.
  22. Mijn lievelingseten is lasagne, pasta en pizza.
  23. En patat.
  24. En pannenkoeken.
  25. Ik houd echt heel erg van soep, van jongs af aan al.
  26. Ik vind ook bijna alle soorten soep lekker, behalve vissoep.
  27. Ik heb er heel vaak aan gedacht om vegetariër te worden, maar ik vind vlees zo lekker.
  28. Ik ben echt onwijs YouTube verslaafd.
  29. Ik ben op 106 kanalen geabonneerd, en ik kijk bijna alle video’s.
  30. Ik vind shoplogs stiekem heel leuk om te kijken, ondanks dat ik het idee best belachelijk vind. Ik bedoel, we kijken naar mensen die laten zien wat ze gekocht hebben.
  31. En eigenlijk vind ik boodschappen-shoplogs het leukste. Ik vind het gewoon leuk om te kijken wat andere mensen voor boodschappen gekocht hebben. Geen idee waarom.
  32. Ik ben nog nooit naar een meeting of YouTube Gathering of VEED geweest, maar dat wil ik wel erg graag.
  33. Ik ga naar het concert van Teske op 4 november! Jullie ook?
  34. Ik vind het echt heel leuk om livestreams op Periscope te kijken.
  35. Ik vind ‘Het dagboek van een muts’ en ‘Het leven van een loser’ nog steeds heel leuk, ondanks dat het een boek voor 12 jaar en ouder is en ik inmiddels al bijna 17 ben.
  36. Ik koop dan ook elk deel van de serie.
  37. Ik heb zo veel boeken, dat het niet meer in mijn boekenkast past. Maar toch koop ik steeds meer nieuwe boeken.
  38. Als ik ga shoppen, vind ik de boekenwinkels stiekem nog net iets leuker dan de kledingwinkels.
  39. Mijn favoriete winkel is de Xenos of de Hema, maar ik zou liever naar een boekenwinkel gaan dan naar de Xenos.
  40. Ik weet eigenlijk niet eens hoe je Xenos uitspreekt. Is het X-enos? Of Ksenos?
  41. Ik blunder echt heel veel. Zo ben ik een keer van de trap gevallen in de eerste klas, onder het oog van een paar kinderen uit groep 8, die een soort meeloopdag hadden op onze school.
  42. Ik denk echt veel te veel na. Vooral ’s avonds, als ik in slaap probeer te komen.
  43. Ik heb twee katten.
  44. Als ik 50 feitjes over mezelf moet bedenken, is minstens de helft echt onzin.
  45. Maar dat hadden jullie vast wel al door.
  46. Ik ben Fries, en ik gebruik de woorden ‘best genoach’* ‘Oant sjen’** en ‘Lekker ite/Lekker sliepe’*** ook gewoon tegen mensen die helemaal geen Fries kunnen.
  47. Ik denk al heel lang over het doneren van mijn haar, maar ik durf het eigenlijk niet.
  48. Ik ben echt een pussy.
  49. Ik ben echt opgelucht dat ik bijna bij de 50 ben.
  50. Ik ben zo gek om 50 feitjes over mezelf te gaan verzinnen.

YES! Ik heb het gehaald. Waarschijnlijk hebben jullie niet veel aan deze feitjes, maar ja. Hopelijk was het wel vermakelijk.

Tot de volgende keer maar weer!

x Bookgeek

*Best genoeg, Friese vertaling voor ‘helemaal prima’.

**Tot ziens

***Lekker eten/Lekker slapen

Geef een reactie

