Lang niet gesproken!

Hoi allemaal!

Zo, dat is lang geleden zeg, dat ik met mijn laptopje op schoot een blog voor jullie zat te typen. Voordat ik op vakantie ging naar Noorwegen op 17 juli (komt nog een blog over, don’t worry) heb ik allemaal blogs ingepland, zodat jullie niet 17 dagen zonder blogs zouden zitten. Daarna was ik echter aan het werk, op een camping in Appelscha (RCN de Roggeberg, hele leuke camping).

Hoe dan ook, ik dacht: Ach, na mijn vakantie kan ik wel weer blogposts schrijven, dan heb ik de hele maand augustus om te schrijven! Niet dus, want ik werd 17 dagen ingepland, met af en toe 1 vrije dag ertussen. En op die vrije dag was ik halfdood, dus dan had ik echt geen zin meer om te schrijven. Het werk is wel echt heel leuk, daar niet van, het is alleen erg vermoeiend.

We moeten elke ochtend om half 10 aan het ontbijt zitten. Dat valt best mee, zul je vast denken. Nou, niet als je om 1 uur ’s nachts pas klaar bent met werken. Ik was dus vooral erg moe, maar het werk is zo leuk! Om 11 uur hadden we bijna elke dag knutselen, en dat was echt een van mijn favoriete activiteiten. Je kon een beetje rondlopen om kinderen te helpen, en als het erg rustig was zelf iets knutselen en een praatje maken met de kinderen. Daarna hadden we andere activiteiten, dat verschilde per dag. Zo had je pleinkrijten, lekker stoepkrijten met de kinderen, fossielen zoeken (stenen die wij begraven hadden in het zand), heksensoep maken, voetballen, stand in de mand/stabal, kleurplatenfestijn, etc. Om 5 uur hadden we altijd Fun2Dance, dan dansen er twee of drie mensen op het podium, en de kinderen doen je na. Zo leuk! Ik heb nog steeds allemaal kinderliedjes in mijn hoofd. Om 7 uur hadden we standaard avondverhaal, een soort geïmproviseerd toneelstukje. In het avondverhaal spelen is erg leuk, maar ook best moeilijk! Vooral als je even alleen op het podium staat, en je niet weet wat je moet zeggen. Na het avondverhaal hadden we meestal nog 1 activiteit, daarna was het tijd om de grote zaal te vegen, te dweilen, de wc’s schoon te maken en het podium en verkleedhok te vegen.

Het allerleukste aan het werken in een recreatieteam vond ik dat de kinderen zo lief waren. Ik was op mijn verjaardag (8 augustus) bij RCN, en ik kreeg tijdens het knutselen allemaal zelfgemaakte cadeautjes van kinderen, zo lief! Heel veel kinderen weten ook alle namen van het recreatieteam, en die zie je ook echt bij bijna elke activiteit terug. Zo leuk! Niet alleen de kinderen, maar ook de collega’s waren heel lief. Ze kwamen om 00.00 met een ijstaart aanzetten toen ik jarig werd, zo lief! Ik had het echt helemaal niet verwacht, haha!

Maar goed, dit is dus waar ik heb uitgehangen de afgelopen maand, dan weten jullie dat ook weer. Ik heb de tijd van mijn leven gehad, en ik ga volgend jaar misschien wel weer recreatiewerk doen :).

Wat hebben jullie gedaan deze vakantie? Laat het maar weten in de comments!

Liefs,

Bookgeek

 

 

Geef een reactie

