Travelblog: Noorwegen!

Hoi!

Misschien weten jullie het nog: lang geleden beloofde ik dat er een blog over mijn vakantie naar Noorwegen zou komen, maar die is nog steeds niet verschenen! *Schaam*                   Maar goed, bij deze wat foto’s van Noorwegen en een soort verslagje van wat we gedaan hebben.
Enjoy!

Op 17 juli 2016 vertrokken we om 9 uur ’s ochtends met de auto richting Kiel, in Duitsland. Daarna reden we onze auto op de boot. Dat klinkt nog best eenvoudig en soepel, maar dat was het absoluut niet. We moesten een kwartiertje wachten tot we de boot op mochten, en toen moesten we helemaal omhoog rijden, omdat we op het dek stonden met onze auto. Daar moesten we parkeren, en er waren parkeerwachters om ons instructie te geven. Dat kan niet misgaan, toch? Wel dus. Mijn vader reed achter de auto voor ons aan, en toen zeiden de parkeerwachters plotseling dat de auto voor ons moest stoppen, waardoor we er bijna achterop knalden. Die auto bleef toen stilstaan, en de mensen stapten uit. Wij bleven echter zitten, omdat we nog half aan het draaien waren, maar nu konden we dus niet meer verder. Vervolgens begonnen de parkeerwachters ons helemaal in te bouwen, zodat we scheef geparkeerd stonden. We zijn maar gewoon uitgestapt, maar een beetje raar was het wel.

IMG_3444.JPG

Hier zie je de boot! 

Verder is onze reis goed verlopen hoor, we hebben niet in lange file’s gestaan en we hebben ook geen pech gehad. We moesten ook overnachten op de boot, het eten was heerlijk en we hebben nog wel redelijk geslapen.

Oké, dan nu wat foto’s van Noorwegen zelf!
IMG_3509                                                                                                                                  Laten we maar beginnen met deze. Schattig he? We hebben eensoort trektocht gedaan door Noorwegen, en daarbij zaten we in allemaal appartementjes. Bij ons eerste appartementje hadden we huisdieren: de schaapjes. Ze waren zo lief! Ik vond dit ook het leukste huisje, onder andere door de schaapjes hahaha. Het huisje was verder ook echt heel schattig, het had een veranda en was heel knus ingericht :).

IMG_3579.JPG
Deze foto heb ik gemaakt na een zeer vermoeiende wandeling op een ‘rolstoelpad’. Volgens mijn moeder zou het een klein wandelingetje zijn, een klim van 500 meter op een rolstoepad, dus het zou wel niet al te steil zijn. Niets was minder waar. Zoals je misschien wel kunt zien was het een grindpaadje, en het was best steil! We waren helemaal kapot toen we boven waren, maar de foto’s zijn wel prachtig geworden, dus het was het waard.

IMG_3605.JPG                                                                   Voor deze foto hoefde ik niet te klimmen, we gingen namelijk bij de bergen op met een skilift! Dit was al een ervaring op zich, en het uitzicht was ook nog eens prachtig! Er was ook een man die met een soort vlieger naar beneden sprong, heel indrukwekkend om te zien! Het zag er heel vet uit, maar ik zou het zelf niet durven.

 

img_3651 img_3654 IMG_3653.JPG

Deze foto’s heb ik gemaakt bij de Amotan, een waterval. Het was heel mooi en indrukwekkend!

IMG_3723.jpg

Daar sta je dan, met je zonnebril en korte broek in de sneeuw! We waren een stukje aan het rijden in de bergen, en we konden het niet laten om even snel een foto in de sneeuw te maken.
 

 

img_3675

 

Tjonge jonge, wat heb ik wel niet voor deze foto over gehad zeg! Om bij deze waterval te komen moesten we een stukje afdalen. Dat is op zich nog niet zo’n groot probleem, alleen was het heel glad, omdat het geregend had, er lag overal modder en er lagen ook allemaal boomwortels. Ik ben ook een keer onderuit gegaan, maar het was het wel waard!

 

IMG_3752.JPG

Dit is toch wel een van de foto’s waar ik het meest trots op ben. Dit is een fjord, welke weet ik niet precies. How pretty! 

 

IMG_3736.JPG

 

Wat te doen als je op de veerpont moet wachten? Even mooie foto’s maken natuurlijk!

 

Ook mijn polaroidcamera is mee op reis geweest, dus hier volgen even wat foto’s van geslaagde polaroidfoto’s!

Nou, ik denk dat ik de mooiste foto’s er wel uit heb gezocht! Ik vond het een hele leuke vakantie, we hebben heel veel gezien en het weer was ook wel prima. Hoe was jullie zomervakantie?

xx Alissa

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

